Temaveckor

Nästa vecka börjar de två temaveckorna, jag ser verkligen fram emot dem kan jag säga. Vår skola har hundraårs jubileum och därför ska det komma människor till våran skola.  Så vi ska ha ett tema som heter
"en resa genom tiden" och så har man behövt välja fem val av grejer man skulle göra.
Det fanns bla:

  • Drama
  • foto, färg och form
  • mode och klädsömnad
  • mode genom hundra år
  • matlagning
  • modellbygge av brunnsåker
  • trä och teknik
  • Tidningsgruppen
  • välkomskommité

och lite flera. Dem fem första valde jag, i den ordning jag skrivit dem. Men kommer nog inte få FFF eftersom min bror ska vara med där och då har han systemkameran :( - taskigt läge. Men jag hoppas verkligen att jag får drama, annars blir jag ledsen. Kan möjligtvis tänka mig att ha mode och klädsömnad också men annars tog jag bra de två andra för att man behövde. Tog man inte 5 olika skulle de bara sätt in en i en grupp. I drama kommer vi med hjälp av lärare bygga upp manus och få kulisser och sådant och sen ska vi ha uppspelningar för skolan ochg för alla som kommer och hälsar på. Det är välkomstkommite´n  som ger guidade visningar och sånt. Och i mode och klädsömnad ska vi få sy och designa egna kläder, från 1908 och frammåt. Och sedan kommer vi att gå modevsining med kläderna. Mode ogenom 100 år va typ bara att man skulle kolla på en massa kläder från dåtiden och sånt - boooring. Och i matlagning skulle man bakaoch laga maträtter som va vanligast i början av 1900-talet och sånt ..... Imorgon får vi reda på vilken grupp vi hamnar i. Ni fatta inte hur arg jag bliom jag inte får någon utav de tre första punkterna. Asså, gaaah , vi ska ju faktist jobba med detta i två veckor, kul att få något som är tråkigt lixom.

och förlåt att jag inte lägger in några bilder men kamerabatteriet är ju borta ! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0